- Úvodní strana
- O firmě
- Čerpací stanice
- RoBiN OIL card
- Senza Area
- Velkoobchod
- Aktuality
- Kontakty
Motorová paliva v nabídce RoBiN OIL

2.) Motorová paliva distribujeme výhradně vlastními speciálními dopravními prostředky
Motorové benziny
Bezolovnaté automobilové benzíny jsou směsi uhlovodíků vroucí v rozmezí 30 až 215°C získané z ropy destilací a dalšími zušlechťujícími technologickými postupy. Mohou obsahovat přísady zvyšující užitné vlastnosti jako např. kyslíkaté složky, detergentní, antidetonační, antioxidační aj. přísady.
Základní kvalitativní parametry
ČSN EN 228
Specifikace
Parametr |
BA 95 |
BA 98 |
---|---|---|
Oktanové číslo VM, min. |
95 |
98 |
Oktanové číslo MM, min. |
85 |
88 |
Vzhled |
čirý a jasný |
čirý a jasný |
Hustota při 15°C - kg.m-3 |
725 - 775 |
725 - 775 |
Obsah olova - mg/l, max. |
5 |
5 |
Destilační zkouška |
|
|
- odpař. množství při 70°C - % (V/V), léto |
20 - 48 |
20 - 48 |
- odpař. množství při 70 °C - % (V/V), zima |
22 - 50 |
22 - 50 |
- odpař. množství při 100 °C - % (V/V) |
46 - 71 |
46 - 71 |
- odpař. množství při 150°C - % (V/V), min. |
75 |
75 |
- konec destilace - °C, max. |
210 |
210 |
Tlak nasycených par - kPa, léto |
45 - 60 |
45 - 60 |
Tlak nasycených par - kPa, zima |
60 - 90 |
60 - 90 |
Index těkavosti (duben a říjen), max. |
1150 |
1150 |
Oxidační stabilita - minuty, min. |
360 |
360 |
Mechanické nečistoty a voda |
nepřítomné |
nepřítomné |
Obsah síry - mg.kg-1 |
10 |
10 |
Obsah pryskyřic - mg.100cm-3, max. |
5 |
5 |
Obsah benzenu - % (V/V), max. |
1 |
1 |
Obsah aromátů - % (V/V), max. |
35 |
35 |
Obsah olefinů - % (V/V), max. |
18 |
18 |
Obsah kyslíku - % (M/M), min. |
2,7 |
2,7 |
Pozn.: léto 1.5.-30.9., zima 1.11.-31.3., přechodové období duben a říjen
Použití
Bezolovnaté automobilové benzíny se používají převážně pro zážehové motory silničních motorových vozidel. Nesmějí se používat pro vozidla, která jsou v provozu na pracovištích v uzavřeném prostoru. Bezolovnaté benzíny jsou určené zejména pro moderní typy zážehových motorů vybavených katalyzátorem a řízených lambda sondou s výjimkou bezolovnatého automobilového benzinu Speciál, který je určen jako náhrada olovnatého Speciálu pro starší automobily s netvrzenými ventilovými sedly.
Balení, skladování, doprava
Automobilové benzíny se dodávají v železničních a silničních nádržkových vozech případně produktovodem. Při skladování, dopravě a manipulaci s automobilovými benzíny musí být dodržována příslušná zákonná ustanovení.*
Dopravní značení
RID/ADR: 3/3b
UN: 1203
Kemler: 33
Základní bezpečnostní údaje
Automobilové benzíny jsou hořlavou kapalinou I. třídy nebezpečnosti s bodem vzplanutí pod 0°C.
*Zákon č. 238/91 Sb., Směrnice MZ ČR, Železniční přepravní řád, ČSN 65 0201, ČSN 65 6060 a další.
F+, T
R 12-45-48/20/21/22-65
S 2-43-45-53-61-62
Motorová nafta
Všeobecná charakteristika
Motorové nafty jsou směsi kapalných uhlovodíků získávané z ropy destilací a hydrogenační rafinací vroucí v rozmezí 150 až 370°C. Mohou obsahovat aditiva na zlepšení užitných vlastností, jako jsou depresanty, detergenty, mazivostní přísady a inhibitory koroze.
Základní kvalitativní parametry
ČSN EN 590
Specifikace
Parametr |
Třída B |
Třída D |
Třída F |
Třída 2 |
---|---|---|---|---|
Časové rozmezí pro expedici |
15.4. - 30.9. |
1.10. - 15.11. |
16.11. - 28.02. |
|
|
|
1.3. - 14.4. |
|
|
Filtrovatelnost (CFPP) - °C, max. |
0 |
-10 |
-20 |
|
Cloud Point (CP) - °C, max. |
- |
- |
-8 |
|
Hustota při 15°C - kg.m-3 |
820 - 845 |
820 - 845 |
820 - 845 |
|
Cetanové číslo, min. |
51 |
51 |
51 |
|
Cetanový index, min. |
46 |
46 |
46 |
|
Destilační zkouška |
|
|
|
|
- do 250°C předestiluje - % obj., max. |
<65 |
<65 |
<65 |
|
- do 350°C předestiluje - % obj., min. |
85 |
85 |
85 |
|
- 95% (V/V) předestiluje při °C, min. |
360 |
360 |
360 |
|
Kin. viskozita při 40°C - mm2.s-1, min. |
2 - 4,5 |
2 - 4,5 |
2 - 4,5 |
|
Bod vzplanutí PM - °C, min. |
nad 55 |
nad 55 |
nad 55 |
|
Obsah síry - mg.kg-1, max. |
10 |
10 |
10 |
|
Obsah vody - mg.kg-1, max. |
200 |
200 |
200 |
|
Celkový obsah nečistot - mg.kg-1, max. |
24 |
24 |
24 |
|
Obsah popela - % hm., max. |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
|
Oxidační stabilita - g.cm-3, max. |
25 |
25 |
25 |
|
Mazivost HFRR (wsd) 1,4/60°C) - µm |
460 |
460 |
460 |
|
Hustota při 15°C - kg.m-3 |
|
|
|
800 - 840 |
Cetanové číslo, min. |
|
|
|
48 |
Cetanový index, min. |
|
|
|
46 |
Filtrovatelnost - °C, max. |
|
|
|
-32 |
TVP - °C, max. |
|
|
|
-22 |
Destilační zkouška |
|
|
|
|
- do 180°C předestiluje - % obj., max. |
|
|
|
10 |
- do 340°C předestiluje - % obj., min. |
|
|
|
95 |
Kin. viskozita při 40°C - mm2.s-1, min. |
|
|
|
1,5 - 4 |
Bod vzplanutí PM - °C, min. |
|
|
|
nad 55 |
Obsah síry - mg.kg-1, max. |
|
|
|
350 |
Obsah vody - mg.kg-1, max. |
|
|
|
200 |
Celkový obsah nečistot - mg.kg-1, max. |
|
|
|
24 |
Obsah popela - % hm., max. |
|
|
|
0,01 |
Oxidační stabilita - g.cm-3, max. |
|
|
|
25 |
Obsah polycyklických aromatických uhlovodíků - % m/m, max. |
|
|
|
11 |
Mazivost HFRR (wsd) 1,4/60°C) - µm |
|
|
|
460 |
Použití
Motorové nafty se používají jako paliva pro vznětové motory nebo také jako palivo pro některé typy plynových turbin.
Balení, skladování, doprava
Motorové nafty se dodávají v železničních a silničních nádržkových vozech případně produktovodem. Při skladování, dopravě a manipulaci s motorovými naftami musí být dodržována příslušná zákonná ustanovení.
Dopravní značení
RID/ADR: 3/31c
UN: 1202
Kemler: 30
Základní bezpečnostní údaje
Motorové nafty jsou čirou nažloutlou až žlutou hořlavou kapalinou III. třídy nebezpečnosti s bodem vzplanutí nad 55°C. Normální klima (třídy B, D, F)
Xn
R 40
S 2-36/37-61
ETO (extralehký topný olej)
Všeobecná charakteristika
Topný olej extralehký je složitou směsí uhlovodíků vroucí v rozmezí cca 180 až 370 °C s obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků do 11 % m/m. Pro zlepšení užitných vlastností může obsahovat vhodná aditiva – přísady na úpravu nízkoteplotních vlastností (depresanty), vodivostní přísady, mazivostní přísady, inhibitory koroze, detergenty aj. v koncentracích řádově do 0,1 % (m/m). Obsahuje barviva a značkovací látky v souladu s platnou legislativou.
Základní kvalitativní parametry
Podle zákona č. 356/2003 Sb. (67/548/EHS) je tento výrobek klasifikován jako nebezpečná chemická látka.
Použití
Topný olej extralehký se používá především jako topné médium ve zvláště ekologicky zatížených a chráněných krajinných oblastech. Obsahuje barviva a značkovací látky v souladu s platnou legislativou.
Balení, skladování, doprava
Topný olej extralehký se dodává obvykle v silničních a železničních nádržkových vozech. Při skladování, dopravě a manipulaci s ETO musí být dodržována příslušná zákonná ustanovení.
Dopravní značení
UN: 1202
Kemler: 30
Základní bezpečnostní údaje
Topný olej extralehký je hořlavou kapalinou s bodem vzplanutí nad 55 °C. Její páry tvoří se vzduchem výbušnou směs. Produkt může akumulovat statickou elektřinu.
Xn
R 40-65-66
S (2)-36/37-61-62
LPG (propan-butanová směs pro pohon motorů)
Všeobecná charakteristika
Zkapalněné ropné plyny jsou směs zkapalněných uhlovodíků převážně se třemi až čtyřmi uhlíky v molekule. Zkapalněné ropné plyny jsou v kapalném stavu bezbarvá kapalina, snadno těkající, specifického zápachu.
Základní kvalitativní parametry
ČSN EN 589
Specifikace
PARAMETR |
rozmezí |
---|---|
Oktanové číslo MM, min. |
89 |
Obsah dienů - % mol., max. |
0,5 |
Sirovodík |
vyhovuje |
Obsah síry - mg.kg-1, max. |
200 |
Korozivní působení na mědi |
1 |
Odparek - mg.kg-1, max. |
100 |
Absolutní tlak par při 40°C - kPa, max. |
1550 |
Absolutní tlak par min. 250 kPa při teplotě - °C, min. |
-5* |
* platí v zimním období
Použití
Zkapalněné ropné plyny se používají jako alternativní palivo do zážehových motorů.
Balení, skladování, doprava
Zkapalněné ropné plyny se dodávají pod tlakem v železničních cisternách a automobilových cisternách. Při skladování, dopravě a manipulaci se zkapalněnými ropnými plyny musí být dodržována příslušná zákonná ustanovení.
Dopravní značení
RID/ADR: 2/2f
UN: 1965
Kemler: 23
Základní bezpečnostní údaje
LPG je velmi těkavá hořlavá kapalina, která se uchovává pod tlakem v tlakových nádobách. Při vypuštění do prostoru s atmosférickým tlakem nastává vypařování varem při teplotách až -40°C -nebezpečí vzniku omrzlin.
F+
R 12
S 2-9-16-33